امروزه این مدل‌ سینک‌های گرانیتی به دلیل دوام بالا و ظاهر بسیار زیبایشان، سوگولی سینک‌های آشپزخانه شده‌ و طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند.
اما مهم ترین دغدغه کدبانو های ایرانی در مورد سینک گرانیتی این است که: چگونه سینک های گرانیتی را برق بندازیم تا در آشپزخانه بدرخشند؟

ترکیب آب گرم و کمی جوش شیرین با مقدار کمی سرکه سفید بهترین روش تمیز کردن سینک گرانیتی است که در ادامه بصورت جامع به آن می پردازیم.

  • نحوه مراقبت از سینک گرانیتی

1.از قرار دادن ظروف آغشته به موارد رنگی مانند چای، قهوه، زرد چوبه و رب گوجه فرنگی و… به مدت طولانی بر روی سینک گرانیتی خودداری نمایید.
2. با توجه به سختی آب (آهک) بهتر است پس از استفاده از سینک ظرفشوئی و شیر آب آن را آبکشی و خشک نمایید.
3. از خرد کردن مواد غذایی با اشیاء نوک تیز و برنده مثل چاقو در داخل سینک گرانیتی خودداری نمایید.
4. برای تمیز نمودن سینک گرانیتی از رسوبهای آهکی از جوش شیرین استفاده نمایید.
5. برای از بین بردن لکه های رنگی از محلول جوش شیرین و سرکه سفید استفاده نمایید.
6. از اسفنج های جادویی و پارچه میکروفایبر به جای اسکاچ و سیم ظرفشوئی استفاده نمایید.

قطعا یک سینک ظرفشویی گرانیتی شیک و تمیز زیبایی خاص و لذت بخش تری به آشپزخانه شما خواهد داد. اما برای اینکه این زیبایی را همیشه داشته باشید و بعد از مدتی با دیدن سینکی پر از لکه روز خوشتان را خراب نکنید، باید نظافت این سینک مدرن و لوکس را جدی تر بگیرید.

نظافت و تمیز کردن سینک گرانیتی سفید باعث می‌شود که لکه ‌های به وجود آمده را قبل از اینکه برای همیشه رو سینک آشپزخانه به جای تزئینات سینک روی آن بنشینند تمیز کرده و باعث طولانی‌تر شدن عمر سینک زیبای خود شوید.

مهم‌ترین موضوعی که در زمینه تمیز کردن سینک گرانیتی مشکی باید به آن توجه داشته باشید این است که بعد از هربار استفاده و شستن سینک گرانیتی مشکی، با یک حوله یا دستمال نرم آن را خشک کرده و با این ‌کار از ایجاد لکه‌های آب بر روی سینک ظرفشویی جلوگیری نمایید.

درکل تمیز کردن و نگهداری سینک گرانیتی تک لگن و سینک دو لگنه بدون سینی به دلیل کوچک بودن سایز و ابعاد سینک بسیار راحت است.

شستن و نظافت مرتب سینک گرانیتی از ماندگاری لکه‌های آب جلوگیری کرده و کار تمیز کردن سینک را در طولانی مدت خیلی راحت تر می‌کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *