وسایل مورد نیاز برای نصب سینک گرانیتی

از جمله وسایل مورد نیاز جهت نصب سینک گرانیتی می توان به دریل، پیچ گوشتی، سمباده نرم، چسب آکواریم و مته گردبرد اشاره کرد. افراد فنی و متخصص که در زمینه های نصب و کابینت سازی فعالیت دارند، این وسایل را در جعبه ابزار خود دارند. توصیه می شود اگر علاقه ای به کارهای فنی ندارید و حوصله زیادی ندارید، از نصب سینک به تنهایی خودداری کنید.

شیوه نصب سینک گرانیتی و شیر ظرفشویی

  • قبل از هر چیز از تراز بودن کابینت و ستون آن مطمئن شوید.
  • محل قرار گرفتن شیر ظرفشویی بر روی سینک گرانیتی را مشخص نمایید.
  • محل مورد نظر بر روی سینک را با دریل و مته ی 35 میلی متری سوراخ کنید.
  • برای نصب سینک گرانیتی بست های سینک گرانیتی را در جای خود بر روی نوار فلزی فیکس کنید.
  • از چسب آکواریوم جهت آب بندی بهتر در سرتاسر لبه ی زیر کابینت استفاده نمایید.
  • پس از قرارگیری صحیح سینک گرانیتی بست ها را از زیر محکم کنید.
  • حال شیر ظرفشویی را در جای خود قرار داده و آن را از زیر فیکس نمایید.
  • اگر از چسب آکواریوم استفاده کرده اید می توانید مقدار اضافی آن را قبل از خشک شدن آب کنید.

در سینک های گرانیتی سینگ لگن چپ و لگن راست نداریم

یکی از نکاتی که در سینک های استیل وجود دارد و باید در زمان خرید و نصب مورد توجه قرار بگیرد ، لگن راست و لگن چپ بودن آنها می باشد. در سینک های استیل جای قرار گیری شیر ظرفشویی در زمان تولید مشخص و سوراخ می گردد و این موضوع در بعضی از مدل های سینک طرز قرارگیری لگن و سینی را در کابینت مشخص می نماید برای مثال وقتی جای شیر بالا و لگن ها سمت چپ و سینی سمت راست باشد به این مدل سینک لگن چپ می گویند و نقطه مقابل آن سینک لگن راست گفته می شود، اهمیت دانستن این موضوع در طراحی کابینت و قرارگیری سیفون و فاضلاب آن بسیار اهمیت دارد.معمولا در ایران سینک های لگن چپ بسیار مورد استقبال قرار میگیرد .با توجه به اینکه اکثر ما علاقه مندیم بعد از شستشو ظرف ها را در سمت راست خود روی سینی یا آب چکان قرار دهیم .
در زمان تولید سینک های گرانیتی جای قرار گیری شیر ظرفشویی سوراخ کاری نمی شود و این کار در زمان نصب سینک گرانیتی صورت می پذیرد. این نکته باعث می گردد که شما در زمان خرید این محصول نگران نباشید که محصولی که انتخاب نموده اید با طراحی کابینت شما منطبق است یا خیر؟ و هر کدام از سینک ها قابلیت تبدیل شدن به سینک لگن راست و لگن چپ را خواهد داشت این مزایا دارای دو ویژگی می باشد:
  • مصرف کننده و خریدار دغدغه کمتری در زمان خرید محصول خواهد داشت .
  • نمایندگان و توزیع کنندگان سرمایه کمتری را به خرید و انبارش آن اختصاص می دهند چرا که برای هر مدل یک سینک استیل مجبور هستند یک مدل لگن راست و یک مدل لگن چپ را دپو کنند که این خود میزان قابل توجهی از سرمایه و فضای انبارشان را درگیر خواهد نمود.

در نصب سینک های گرانیتی شابلن برش وجود ندارد

در زمان نصب سینک های استیل توکار معمولاً شابلن یا ابعاد برش از قبل وجود داشته که باعث می گردد نصب سینک استیل دقیقتر و راحت تر باشد اما چون فرایند تولید سینک های گرانیتی گرمازا می باشد امکان تغییر ابعاد هر چند بسیار اندک وجود داشته و این باعث می گردد در زمان نصب سینک گرانیتی حتماً خود سینک گرانیتی جهت اندازه گیری و برش صفحه روی کابینت وجود داشته باشد.

منبع : سایت آونکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *